У нових умовах
соціально-економічного розвитку України відбувається стрімка переорієнтація
ціннісних орієнтирів у суспільстві, перебудова системи суспільного виробництва,
що відображається на ринку праці. Тому і трудова підготовка має бути гнучкою і
пристосованою до технічних, економічних, соціальних потреб суспільства та
спрямованою на те, щоб допомогти випускникам загальноосвітніх шкіл у
професійному самовизначенні, оволодінні методами творчої діяльності в умовах
ринкової економіки. В сучасній трудовій підготовці школярів на зміну фактично
ремісничому, тренувальному навчанню має прийти процес формування та розвитку в
учнів творчої ініціативи, творчого пошуку, їхня трудова діяльність повинна бути
наповнена інтелектуальним змістом, уроки технології мають забезпечувати реальні
умови для реалізації індивідуальних можливостей особистості.
Найбільш ефективно ці
задачі можуть бути вирішенні шляхом використання в навчанні сучасних
педагогічних і технологічних систем, які базуються на засадах
проектно-технологічної діяльності, що забезпечує одночасний розвиток, навчання
і виховання учнів, шляхом залучення їх в активну творчу діяльність.
Суть поняття
«проектно-технологічна діяльність» пов’язана з такими науковими поняттями й
категоріями як «діяльність», «технологія», «проект», що мають різноплановий
характер.
Поняття
«проектно-технологічна діяльність школярів» знаходить свій зміст на стику двох
основоположних гуманітарних дисциплін – педагогічної й психологічної
науки. Навчання проектно-технологічної діяльності передбачає врахування як
основних закономірностей педагогічного процесу, так і її психологічного змісту.
Повний текст статті...
|